Miks
pasundab ajakirjandus stereotüüpidest siis kui tegemist on naissoole
suunatud reklaamiga aga vaikib kui neljarattalisi sõpru või uusi tehnika
vidinaid reklaamitakse kui aksessuaare, mis käivad käsikäes koos
edukate meestega, kellel käevangus kaunistuseks õbluke hajevil brünett?
Kas see siis ei solva naisi? Mind naisena solvab
tunduvamalt rohkem
reklaam, mis kujutab naisi ajudeta ninana, kes ei
näe pärast parfüümi kasutamist, millise mehega voodisse ronivad.
Kas
kingast siis sõltub
see kes sa oled? Minu kogemus ütleb, et sa oled see mida sa kannad. Kui
ma olen koristaja ja käin pidevalt dressides, siis ma jäängi
koristajaks aga kui ma olen koristaja kes käib ringi nagu esileedi, siis
pange tähele, mõne aja pärast ma olengi. Seega ma pean kõigi
meelehärmiks nõustuma reklaamiga ja ütlema, et kõik algab kingast. Aga
mitte selles mõttes, et füüsilisest kingast vaid
sellest mida tunneb selle kinga kandja. Olenemata sellest kas mu jalas
on karmiinpunane lakk-king või tagasihoidlik baleriin, mulle tehakse
ikka
välja. Ja ma arvan, et see ei solva mind mitte kuidagi, asi pole ju
selles, et ma seda endale lubada ei saaks aga mulle meeldib kui mind
koheldakse
naisena. Ma ju olen seda, miks see peaks mind solvama? Kui ma olin
omaniku naine siis kandsin ma pigem tenniseid kui kontsakingi. Ja nüüd,
kui ma kannan kontsakingi eeldatakse, et ma olen eduka ärihai
trofeenaine? Vaevalt. Ja kui nad seda usuksidki, siis mis siis sellest?
Kas see muudab mind kuidagimoodi vähem väärtuslikuks?
Midagi
minus ütleb, et need keda
sellised reklaamid häirivad on naised, kes lähevadki ja ostavad endale
selle ülehinnatud ebamugava kinga, pressivad end korrigeerivasse pesusse
ja liibuvasse kleiti ning lähevad reedeõhtul kesklinna klubisse
baarilaua taha jooki ootama. Ja ootama nad jäävadki. Sest mehed, on väga
ürgsed olevused ja nad haistavad meeleheidet kilomeetrite kauguselt. Ja
nii lähebki, et vastu hommikut tuigerdab see daam mööda munakivi
sillutist ja kirub ebamugavaid kingi, mis pole loodud meie keskaegsetele
tänavatele. Ja enne, kui ta jõuab Lastemaailma ees ennast taksosse
istutada märkab ta silmanurgast erkroosat reklaamplakatit, mis lubas
talle täna õhtuks tasuta jooke ja potensiaalset omanikust elukaaslast.
Järgmisel hommikul, kui pea ikka veel valutab hakkab ta enda
ebaõnnestunud olukorrale argument genereerima. Ja nii jääbki kõige
süüdlaseks naiivne reklaamike. Loomulikult on minu lähenemine väga
ühemõõtmeline aga ma ei näe teist loogilist
selgitust
sellele, miks keegi peaks kõige selle peale nii endast välja minema.
Kas
te inimesed
ei arva, et te olete pisut liiale läinud oma võrdsuse taotlemisega?
Tahate nii väga kommunismi tagasi äkki, kus kõigil olid samasugused
hallid riided ja pruunid kingad? Tundub, et te ei tea enam kes te olete,
kas mehed või
naised ja käitute seetõttu nagu
kesksoolised androidid. Kui te üle pika aja näete klassikalise
liivakella figuuriga kontsakingades ja pliiatsseelikus naist kutsute
teda kullakaevajaks, sest kes küll julgeb seelikut ja kinga kanda, kõik
peaksid ühtviisi teksades ja tossudes ringi patseerima. Te olete lolliks
läinud, ütlen ma. Minge tegelege vahelduseks päriselu probleemidega, ma
ei tea võidelge kuritegevuse vastu näiteks ja jätke kingapoed rahule.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar