pühapäev, 7. detsember 2014

Naabrimehest

On tulnud aeg üles tunnistada, et olen varjanud teie eest saladust. Ei, ei mitte midagi olulist aga siiski. Ehk mäletate, et mõni aeg tagasi mainisin ma muuseas, et mul on ühe samas trepikojas elava meesterahvaga tekkinud harjumus teineteisele hommikuti aknalt lehvitada. Aeg on nüüd küps ja ma olen valmis üles tunnistama kõik detailid, mis sellega kaasnevad.

Ma kolisin siia Mustamäe korterisse umbes poolteist aastat tagasi. Korter on täiesti paras mulle ja minu neljale kaaslasele. Elame esimesel korrusel, vaatega majaesisele parkimisplatsile. Mulle kohutavalt meeldib inimesi jälgida. Kuna ma olen viimased kaksteist aastat elanud peaasjalikult esimesel korrusel, näen seda kuidas möödakäijad armastavad esimese korruse aknast sisse piiluda. Erinevalt paljudest teistest ei pahanda ma selle peale üldse, vastupidi, ma püüan vaatevälja kardinate ja muude esemetega liigselt mitte varjata. Kui ma õhtul koju tulen, meeldib mulle endalegi oma akendest sisse vaadata, miks siis teistele ei peaks?

Selletõttu ongi juhtunud, et mõni inimene on silma jäänud, eriti need, kes oma harjumustes väga kindlad on. Suure maja peale on meie maja ees koht kolmele Volvole. Mõned Audid ja BMW-d on ka. Ühtegi Mercedest siiani silma pole jäänud. Ja ega vist ei oskakski neid märgata, sest mul jätkub silmi vaid Volvodele. Ärge küsige, ma ei oska seda ise ka seletada, see on ilmselt üks nendest elu suurtest küsimustest, millele teadlased aastakümneid vastuseid otsivad.

Juhuse tõttu elab üks Volvo omanikest minuga samas trepikojas. Ma ei tea sellest mehest praktiliselt mitte midagi. Esialgsete vaatluste põhjal olen ma järeldanud järgmist. Ta tundub pisut vanem kui mina, võibolla kuni neljakümne aastane. Tal on emb kumb kas ainult üks jakk, mida ta kannab aasta ringselt või mitu identset, sest mina olen teda ainult ühes riietuses näinud. Ma ei tea miks aga ta tundub mulle vene rahvusest olevat. Kuna regulaarselt kord või kaks nädalas külastab teda umbes üheksa aastane poiss, olen ma järeldanud, et ta on isa. Olen näinud ka naist kes seda poissi toob ja viib, tema sõidab 98nda aasta BMWga, pisut roostes veljed ja põhi ning geneka rihm libiseb, sellest olen järeldanud, et tegemist on üksikemaga, kuna kord tõstis kõne all olev naabrimees tagavara ratast pakiruumi. Kui naisel oleks mees, ei sõidaks ta nii halvas korras autoga ega käiks minu naabrimeest tülitamas, ma arvan.

Aga tagasi naabrimehe juurde. Tegemist on väga korraliku inimesega. Naissoost külalisi tal ei käi, vähemalt pole märganud. Juuksed on tal alati äärmiselt lühikeseks lõigatud ja auto piinlikult puhas. Auto tahavaate peegli küljes ei ripu ühtegi maitsetut lõhnakuuske ja ka muud pudi padi on minimaalselt, vahel harva on tagaistmel koomiksid, ilmselt poisi jäetud ja kuna need püsivad seal nädala, järelikult ei sõiduta ta autos eriti teisi inimesi. Ka prügi viib ta igal hommikul välja, kuigi ma ei saa aru, kust üksi elaval inimesel nii palju prügi peaks tekkima, mida iga päev välja viia. Teisest küljest, sügavkülma toitude pappkarbid ongi päris suured ja neid ei mahugi kuigi palju ühte prügi kotti, mis veel kord tõestab minu hüpoteesi, et inimene elab üksi.

Igal hommikul sõidab ta parkimisplatsilt välja kell 7.04. Kui poiss on tema juures nädalavahetusel öö veetnud, siis umbes kakskümmend minutit varem. Tagasi saabub ta tavaliselt poole seitsme ja kaheksa vahel õhtul ja reeglina on ta selleks ajaks ka poes käinud. See ongi kõik. Ma isegi ei tea mitmendal korrusel ta elab aga ma olen järeldanud, nendest hommikutest kui kell 6.40 lapse kiire trepist laskumine maja värisema paneb, et vähemalt neljandal, kui mitte viiendal korrusel. Kuna ta nii vara läeb ja hilja tuleb, siis olen mõelnud, et tõenäoliselt töötab ta kas a) Tallinnast väljaspool või b) on ta firma omanik, kes peab esimesena kohal olema ja viimasena lahkuma. Viimast tõestab minu meelest ka asjaolu, et sageli on ta ka nädalavahetustel terve päeva kodunt eemal.

Ma ei teagi, kas ma kunagi saan teada kui tõesed minu järeldused on. Ma ei tea, kas ma seda isegi tahaksin. Praegu on täitsa tore see teadmatus ja salapära. Samahästi võib ta ka Sinihabe olla või laiba tükeldaja ja sellepärast tal ongi iga päev nii palju prügi välja viia. Võibolla ta sõidutab inimesi oma auto pakiruumis ja sellepärast ongi auto nii puhas ja juuksed lühikesed, et tõendeid kuhugi maha ei jääks. Võibolla on naine kes teda külastab prostituut ja minu naabrimees bordelli sutenöör ning poiss kes tema juures ööbib hoopis pantvang? Nagu ma ütlesin, kõik võib olla.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar